tisdag 19 oktober 2010

Det här funkar ju inte alls

Denna helgen gick jättesnabbt. Vilket är konstigt för jag hade egentligen inte tänkt att göra någonting. Men jag gjorde saker ändå, rent spontant. På lördagen var jag i Malmö på överraskningsfest för min halvsyster fästman. Det var trevligt. Jag fick köra dit med Elinor, och det var ett jävla äventyr i sej för varken jag eller hon eller Max (som var med som kartläsare över telefon) visste vart vi skulle.
Vi körde fel och irrade runt i Malmö i säkert 20 minuter och körde förbi stället vi skulle till flera gånger när vi letade efter det. Jag gjorde ett antal olagliga körningar med bilen. Hade polisen sett mej hade jag blivit av med körkortet dir. Men ingen polis så jag hade tur. Jag lyckades bland annat få moterstopp mellan två filer vid ett rödljus över heldragen linje. Jag och Elinor var helt säkra på att vi skulle krocka och dö minst 3 gånger. Men till slut hittade vi. Kom in på festen innan huvudpersonen hade anlänt (han som skulle överraskas alltså). Jag drack inget. Dels eftersom jag körde men också eftersom jag skulle upp tidigt på söndagen och dels jobba och sen ha konfaträff, så det skulle typ vara heldag i kyrkan. Vi stack hem ganska tidigt. Elinor skulle på korrefest på Malmös och jag hade planer på att åla hem och krypa ner i min säng, titta på en dålig film på datorn och kränga jordnöttssmör (som är jättteeeegoottt). Men Elinor bjöd in mig på korridoren på Malmös och jag tänkte ungefär 'varför inte'. Så jag följde med till Malmös. Och blev jättefull. Vilket inte var meningen. Jag stack hem och satte bilen. Kom på att jag hade lite vodka kvar och tänkte ungefär 'man kan inte gå på korrefest utan dricka'. Sen tänkte 'jag har ju kyrka imorron'. Sen tänkte jag 'äsch, jag behöver ju inte dricka så mycket'. Sen tänkte jag inte mer. Jag kom till Malmös tillsammans med Elinor och Elinor (hihi roligt att det var två Elinor, jag tror jag får kalla min syster för Eli) och då var Emma (som vi skulle träffa där som bodde på korridoren) redan lite på lyset. Jag drack lite vodka och sprite och vi satt alla fyra i soffan och hade skitkul. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick till men i den soffan blev jag jättefull. Efter att vi suttit i soffan (jag vet inte riktigt hur länge det var, tappade tidsuppfattningen) gick vi in på Emmas rum innan vi gick ner på Malmös. Det är nu minnet börjar svikta. Jag minns att vi var på Emmas rum. Hur jag satt på sängen och snackade med Emma. Nästa grej jag minns är när vi går ner mot Malmös. Jag minns inte hur vi kom in (men dom vakterna som släppte in mej gjorde INTE sitt jobb) men jag minns hur jag hängde in jackan i garderoben tillsammans med Elinor. Jag tror vi hängde på samma krock. Sedan köpte jag en drink. Det kommer jag ihåg. Sedan minns jag hur vi dansade på dansgolvet. Jag minns att min väska gick sönder. Sen minns jag inget mer. Efter det vaknade jag upp i min säng av att min mammas mobil ringer på alarm att jag ska gå till kyrkan. Jag har fortfarande alla kläder på mej. Jag är fortfarande full och har så jävla ont i huvet. Men jag tog mig till kyrkan. Och jag lyckades hålla fasaden uppe. Någon gång vi 11 blev jag helt nykter och baksmällan kom fram. Efter att konfaträffen var över tillät jag mig att känna efter hur dåligt jag mådde. Och oj vad jag mådde dåligt. Jag tror aldrig jag har varit så bakis i hela mitt liv. Bajs.
Jag pratade med Eli sen. Min jacka var borta och hon kan inte komma ihåg om jag lämnade den hos Emma (för tydligen var vi hos Emma efter Malmös också, herregud det minns jag inte alls) eller om jag aldrig hämtade ut den. Men kul, det var min svindyra vinterjacka som jag inte ens haft i ett år... Sen berättade hon att vi hade gått hem för jag hade inte kommit ihåg var jag ställt min cykel. Sedan när vi skulle gå hem hade jag inte velat hem till Norra Promenaden, där vi bor alltså, utan jag vill till Rosenvägen till vårt gamla hus. Som jag tydligen trodde låg i Botaniska trädgården. Herregud igen! det var en himla tur att jag hade en syster som tog hand om mej. Annars vet jag inte hur det hade gått. Nu måste jag ringa till Malmös och prata om en borttappad jacka. Fan också!

Inga kommentarer: